Fedezze fel

Főzzön pazarlás nélkül

Ne dobja ki! Melegítse újra!

Miért kellene kidobni az 1-2 napos finom ételeket, ha ugyanolyan jóízűen meg is eheti őket? Regeneráló programon, 80-130 fokon, alig több mint 10 perc alatt felmelegítheti őket. A forró gőzben a hús, a hal, a tészta, a zöldség, a rizs, a bulgur és a pite nem szárad ki, ezért minden falat ugyanolyan finom lesz, mintha frissen készült volna.

 

Megnézem a gőzsütőket

Maradékból új fogások

Egy gőzsütőben könnyedén készíthet finom fogásokat a maradékból. A sült csirkéből lehet cézár saláta, a pörköltből húsos gombóc vagy töltelék hortobágyi palacsintához. A száraz kalács szuper alap mákos gubához vagy máglyarakáshoz.
A Steamify funkciós Electrolux gőzsütők segítenek megmenteni a maradékot. Csak tegye be az összeállított ételt a sütőbe, állítsa be a hőfokot, a Steamify funkció pedig automatikusan beállítja a megfelelő mennyiségű gőzt.

 

Megnézem a gőzsütőket

Süssön gőzben, energiatakarékosan!

Gőzprogramon készíthet húsokat, zöldségeket, gabonát (pl. rizst, kuszkuszt, bulgurt stb.), kenyereket, süteményeket, különböző egytálételeket, vagy akár felolvaszthatja a fagyasztott ételeket. A már sokszor elkészített fogásokat is érdemes megsütni gőzprogramon. Ilyenkor 20 fokkal alacsonyabb hőfokon és kb. 30%-kal kevesebb idő alatt sütheti meg az ételt, ami a pénztárcájának és a környezetnek is jót tesz.

Megnézem a gőzsütőket

Gőzsütőben csodás lesz minden fogás

A gőz a legjobbat hozza ki az alapanyagokból. A gőzsütés során az ételek megőrzik élénk színüket, gazdag ízüket, értékes vitaminjaikat és ásványai anyagaikat, valamint finom textúrájukat. A gőz és a forró levegő együtt csodálatosan zamatosra, szaftosra süti az ételeket belül, miközben kívül aranybarna kérget kapnak. Gőzprogramon zsiradék hozzáadása nélkül is elkészítheti az ételeket, így azok nem csak finomabbak, de egészségesebbek is lesznek.

Megnézem a gőzsütőket

Nem fut ki a víz, a főzőlap figyel rá

Amikor bő vízben főz valamit (pl. tésztát, burgonyát, céklát, rizst stb.), a SenseBoil® indukciós főzőlap érzékeli, amikor felforrt a víz, és automatikusan lejjebb veszi a hőfokozatot. Így kényelmesen és energiatakarékosan főzhet: nem kell minden pillanatban figyelnie az edényben lévő ételt, a főzőlap pedig nem használ feleslegesen sok energiát.

Megnézem a SenseBoil® főzőlapokat

Főzzön gyorsan, energiatakarékosan

Indukciós főzőlapon gyorsabban és energiatakarékosabban főzhet, mint gáz- vagy elektromos főzőlapon. Az indukciós főzőlap közvetlenül az edényt, ezáltal a benne lévő ételt melegíti fel. Mivel maga a főzőzóna nem forrósodik fel, nem is tud elszökni a hő az edény feneke mellett (nincs energiapazarlás). Az indukciós főzőlap nem csak energiatakarékos, de gyors is. Másodpercek alatt eléri a beállított hőfokot, és azonnal reagál a beállítások módosítására.

Megnézem az indukciós főzőlapokat

Hosszabb ideig friss élelmiszerek

A TwinTech® No Frost hűtőszekrényekben az élelmiszerek hosszabb ideig megőrzik frissességüket. A TwinTech® rendszer optimális szinten tartja a páratartalmat a hűtőtérben, ezért az élelmiszerek nem száradnak ki. Akár 7 nap elteltével is megőrzik vitamintartalmuk és értékes tápanyagaik nagy részét. Mivel az alapanyagok hosszabb ideig maradnak frissek, kevesebb étel kerül a szemetesbe.

Megnézem a TwinTech® No Frost hűtőszekrényt

Kényelmes és környezetbarát mosogatás

Amellett, hogy sokkal kényelmesebb gépben mosogatni, rengeteg vizet is megtakaríthat így. Az Electrolux QuickSelect beépíthető mosogatógépek segítenek Önnek beállítani a legtakarékosabb programot. A kezelőpanelen csak azt kell megadnia, hogy mennyi ideig tartson a mosogatás, a készülék pedig beállítja a megfelelő ciklust, miközben azt is jelzi, hogy mennyire energiatakarékos a mosogatás.

 

Megnézem a mosogatógépeket

Vigyázzon családja és a bolygónk egészségére!

Az egészségünk megőrzésének egyik alappillére a megfelelő étkezés. Táplálkozási szokásaink ugyanakkor óriási hatással vannak bolygónk egészségére is – az élelmiszeripar felelős a globális energiafogyasztás egyharmadáért és az üvegházhatású gázok kibocsátásának több mint 20%-áért*. Ezért is megdöbbentő, hogy az élelmiszerek 30%-a kidobásra kerül, annak ellenére, hogy a Föld minden kilencedik lakosa éhesen alszik el**. Ezek az adatok külön-külön is elegendő okot szolgáltatnak arra, hogy fenntartható étkezési szokásokat alakítsunk ki.

 

* Forrás: UN Sustainable Development Goals, 2018

** Forrás: Élelmiszersegély Alapítvány

# 1 Tervezzen előre!

A fenntartható főzés egyik pillére a gondos tervezés. Amikor valami elfogy otthon, érdemes felírni, hogy ne vásárlás előtt kelljen mindent végiggondolni. Mielőtt bevásárol, mérje fel, hogy hány alkalommal esznek otthon és várnak-e vendégeket. Gondolja át, mit szeretne főzni a következő napokban. Nézze meg mi az, ami már megvan hozzá, ami hiányzik, azt írja fel a listára. Ha kevésbé impulzívan vásárol, kevesebb olyan termék kerül a korsárba, amit utána nem használ fel.

 

# 2 Vásároljon hazait!

Vásároljon szezonális zöldségeket és gyümölcsöket, lehetőleg helyi termelőktől. A zöldségalapú étkezésnek számos pozitív élettani hatása van, mindemellett pedig a zöldségtermesztésnek kisebb az ökológiai lábnyoma, mint az állattenyésztésnek. A távoli országokból ideszállított, több ezer kilométeren át utaztatott árukat többnyire vegyszerrel kezelik, hogy hosszabb ideig megőrizzék színüket és állagukat, illetve a szállításuk szennyezi a levegőt, terheli az utakat.

# 3 Nézzen körül a hűtőben!

A hűtőben gyakran vannak olyan alapanyagok, amelyeknek az eltarthatósági ideje hamarosan lejár. Ahelyett, hogy kidobná, gondolja át, hogyan lehetne gyorsan felhasználni őket. A zöldségekből egészséges és tápláló rakott ételeket vagy akár zöldség csipszet készíthet. A túlérett gyümölcsökből pillanatok alatt lehet turmix vagy szirup egy sütihez. A sonkából, tejszínből finom szószt főzhet a tésztához.

# 4 Ne dobja ki a maradékot!

Főzés közben sok hulladék keletkezik, ami többnyire a szemetesbe kerül. Miközben sok mindent kreatív módon lehetne még hasznosítani. A krumpli héjából a sütőben ropogós csipszet készíthet, a cékla levele pedig tökéletes saláta alapanyag. A zöldségek kihűlt főzővizét (só nélkül!) használhatja a virágok öntözéséhez. A banán héját forrázza le vízzel, hagyja állni egy ideig, majd használja fel a szobanövények trágyázásához.

# 5 Tartósítson fagyasztással!

A fagyasztás az élelmiszerek hosszú távú tartósításának leghatékonyabb módja. Tegye a megmaradt alapanyagokat vagy elkészített ételeket a fagyasztóba, és vegye elő őket, amikor szüksége van rájuk. A zöldségek, gyümölcsök, készételek és húsok mellett a kenyerek és a péksütemények is fagyaszthatók. Érdemes mindent felcímkézni és ráírni, meddig fogyasztható.

# 6 Tartson morzsapartit!

Nem tud keveset főzni? Hívja meg barátait vacsorára, akár hétköznap is! Mindenki jól jár. Önnek nem kell külön készülnie a vendéglátásra, barátait megmenti 1 napra a „Mit főzzek ma?” nyomasztó terhétől, és a sok finomság is elfogy, amit korábban örömmel készített. Figyelje meg, mennyivel kevesebb étel kerül így a kukába!

# 7 Tárolja megfelelően!

A megmaradt ételeket, alapanyagokat tárolja jól záródó, átlátszó dobozokban, üveg edényekben. Így átlátható lesz a hűtőben, hogy melyik dobozban mi van, nem kell feleslegesen kinyitni őket. Jó lehetőség az ételek frissességének megőrzésére a vákuumcsomagolás. Ha az étel nem érintkezik levegővel, akkor tovább megőrzi frissességét, ugyanis az ételek romlását jelentősen gyorsítja a levegőben lévő oxigén (oxidáció).

# 8 Tartósítsa!

A megmaradt zöldségekből és gyümölcsökből készítsen savanyúságot, kompótot, lekvárt vagy szörpöt. Gőzsütőben egyszerűen dunsztolhat Vital programon (100% gőz), de előtte sterilizálhatja is a sütőben a dunsztos üvegeket. Mivel a forró gőz elpusztítja a baktériumokat, a higiénikusan tiszta üvegekben biztosan nem romlanak meg a savanyúságok vagy a befőttek.

# 8 Készítsen egészséges nasit!

Otthon is készíthet finom és egészséges nassolni valót! Az aszalt gyümölcsök és zöldségek tele vannak vitaminnal, és sokkal egészségesebbek, mint az olajban sült, sós csipsz. A gőzsütők aszalás programján (vagy hőlégkeverés programon) egyszerűen készíthet aszalt szilvát, sárgabarackot. vagy paradicsomot. De csinálhat akár csipszet is céklából vagy édesburgonyából. Ez is kiváló lehetőség a megmaradt zöldségek és gyümölcsök felhasználására. 

 

 

# 9 Tartsa frissen a kenyeret!

Tárolja megfelelő módon (pl. kenyeres zsákban) a kenyeret, zsemlét és a péksüteményeket, így napokig megőrzik frissességüket. Le is fagyaszthatja őket, ha úgy látja, túl sokat vásárolt vagy sütött egyszerre. A kenyeret érdemes előző este kivenni a fagyasztóból, de a croissant egy bő óra alatt kiolvad. 

# 10 Turmixoljon!

A kissé már fonnyadó zöldségekből és gyümölcsökből készítsen finom turmixokat. Egy egészséges és tartalmas reggeli turmix segít, hogy jól induljon a nap, mert feltölti szervezetét energiával és vitaminokkal. A zöld turmixok rendszeres fogyasztása csökkenti a koleszterinszintet, miközben energizál és szépíti a bőrt.

# 1 Használja okosan hűtőszekrényét!

A hűtő a szakácsok kincsesládája. Használja okosan, hogy sokáig frissen tartsa az élelmiszereket. Figyeljen rá, hogy hűtője körül megfelelő legyen a szellőzés. Ne takarja le a hűtő hátsó részén a rácsokat és a szellőzőnyílásokat. Ügyeljen arra, hogy megfelelően pakoljon be a hűtőbe (zöldségek a dobozba, friss húsok és felvágottak alulra, joghurtok és tejtermékek középre, a megbontott savanyúságok, lekvárok, szószok a felső polcokra kerüljenek).

Megnézem a hűtőket

# 2 Használja ki a maradékhőt!

A maradékhő az az állapot, amikor a főzőlap már nem fogyaszt áramot (ki van kapcsolva), de az átforrósodott edény még melegíti az ételt. Pár perccel azelőtt, hogy teljesen elkészül az étel (pl. leves, ragu, szósz, tészta, rizs stb.), érdemes lekapcsolni a főzőlapot és a maradékhő felhasználásával befejezni a főzést. Ezzel energiát takarít meg.

Megnézem a főzőlapokat

# 3 Segítsen mosogatógépének!

Még a világ legjobb mosogatógépének is gondot jelenthet az odaégett ételmaradékok eltávolítása. Éppen ezért, mielőtt bepakolja a piszkos edényeket, távolítsa el a darabos ételmaradványokat és a ráégett szennyeződéseket. A mosogatógépek elsődlegesen hatékony zsíroldásra képesek a forró víz és az erős vízsugarak segítségével.

Megnézem a mosogatógépeket

# 4 A több nem mindig jobb!

Ha vizet kell forralnia, csak annyit öntsön a vízforralóba vagy a fazékba, amennyire szüksége van. Ennek köszönhetően időt, energiát és pénzt takarít meg. Amikor edényben főz, használja a fedőt, és tegye az edényt a főzőlap közepére.

# 5 Hozza ki a legtöbbet mosogatógépéből!

Pakolja tele a mosogatógépet, mielőtt elindítja. A modern mosogatógépek pakolóterét a hajtogatható tányér és pohártartóknak, speciális evőeszköztartó tálcáknak köszönhetően minden alkalommal a töltethez igazíthatja. Így minden tányérnak, pohárnak, lábosnak, keverőlapátnak és merőkanálnak meglesz a biztonságos helye. Barátkozzon össze az ECO programmal, mely hosszabb ugyan, de kiemelkedően energia- és víztakarékos.

Megnézem a mosogatógépeket

# 6 Tartsa tisztán!

A piszkos főzőlappal nem csak az a baj, hogy rosszul mutat a pultban, de az ételek elkészítési idejét is meghosszabbítja. Így a főzőlap tisztán tartása nem csak esztétikai szempontból fontos, hanem energia- is időgazdálkodás tekintetében is lényeges. Az indukciós főzőlapokat elég áttörölni egy nedves kendővel. Az elektromos főzőlapokról pedig egy főzőlap kaparó segítségével könnyedén eltávolíthatja a ráégett szennyeződéseket.

 

Megnézem az indukciós főzőlapokat

# 7 Süssön egyszerre több polcszinten!

Az Electrolux sütőkben különböző ételeket is süthet egyszerre. Ha például húst süt 180 fokon, az utolsó 30 percre berakhatja alá a köretet (krumplit, répát, brokkolit, karfiolt), vagy 10-15 percre a korábban elkészített mártást. Így egyszerre készül el az egész fogás, miközben időt és energiát takarít meg.

Megnézem a sütőket

# 8 Válasszon környezetbarát tisztítószereket!

A környezettudatosság a konyhában nem csak az energia- és vízfogyasztás csökkentését jelenti. Takarításkor is érdemes figyelni a környezetterhelésre. Használjon környezetbarát tisztítószereket, így vigyáz saját és környezete egészségére is. Használjon lehetőség szerint természetes anyagokat, például szódabikarbónát, citromlevet és ecetet. Így a környezet extra terhelése nélkül tisztíthatja le a koszos munkalapot vagy tűzhelyet, valamint pénzt is spórol.

# 9 Használjon vastag falú edényeket!

A régi edények használata nem csak az étel ízét, de az energiafogyasztást is befolyásolja. A modern indukciós főzőalapok gyorsan és egyenletesen melegítenek, de hatékonyságukat jelentősen javíthatja, ha jó minőségű edényekben főz. A vastag falú edényeknek jobb a hőelosztása, ezért gyorsabban és kevesebb energiafelhasználással elkészítheti a vacsorát.

  • Paprika-krémleves aszalt paradicsommal
  • Cézár saláta maradékból
  • Meleg bulgursaláta
  • Guacamole
  • Frittata édesburgonyával és mozzarellával
  • Házi tészta
  • Egylábasos penne sütőtökkel
  • Zöldségpástétom
  • Csicsóka krém és zöldségchips
  • Margherita Pizza
  • Túrógombóc
  • Energizáló turmixok
  • Vitalizáló turmixok